Monday, September 15, 2008

عاشقانه - 102


102

عــاشــقـانــه

*****

اي خيال ِ بي انصاف

شب و روزم از دست رفت

به خاطر تعقيب و گريز ِ تو . . .

تا كي پشت ِ اين همه شب زنده داري و

صبح هاي در به دري

بگردم و آخر نصيب ِ من

سايه هاي پشت هر پيچ و خم ِ كوچه پس كوچه هاي اين شهر ِ در اندر دشت

باشد

باشد ! نيامدي كه هيچ ،

حتي ننشستي به دو كلام حرف ِ حساب

تا بشنوي

راز ِ شكفتن ِ قريحه ي اسم ات را بر لبانم

بي انصاف

نگفته بودي كه اين اندازه

بند ِ دلم را مي كشي و مي كشي و آخرش چه ؟

من بمانم و خيالِ

يك دريا چشم هاي تو

خيالِ

يك آسمان آغوش تو

و دلم كه هاي هاي ِ باران دارد

ببينم اصلاً تو مي داني

در بُـهتِ آينه كه هميشه شبيه تو بوده است

سپيدي ِ موهايم را پنهان مي كنم ؟

نه

نگو كه آينه كدر شده

كه تو هر روز

رو به روي آن مي نشستي

ترانه مي خواندي و

تن ات را از عشق

مي رقصاندي

سر به سر ِ من ِ عاشق نگذار ، جان ِ من !

حوصله ي پشت كردن به آينه را ندارم

تنها

مي نشينم

تا كي از توالي ِ حادثه ي خورشيد و آب و آسمان

علي الطلوع پيدا شوي

تا همين كوچه را يك راست بگيرم و در آغوشم

مكررت كنم

مي دانم تن ات به گاهِ آمدن

عطرِ عاشقانه هاي مرا خواهد داشت

مي دانم

پس بيا و دست از سرِ اين فاصله بردار

مجيد گل محمدي

87.06.14

No comments: